meg nem szentel minket belsö képen. mire valok nékünk a láthato szenttségek.? a melyek is meg nem szentelik belső képen az olyat, a ki azokot meg veti, meg vetik pedig akor., a midön azokat a világhoz valo rendeletlen szeretettel veszik, a mely szeretet oly igen ellenkezik az Isteni szeretettel, és akegyelemel.

Egy jól tett gyonás, és komunio, elegendö volna a mi meg szentelésünkre, mind azon által, menyi sok a gyonás, és mely kevés a meg térés, menyi sok a komunio, és mely kevesen vannak az olyan keresztények. a kiknek élettyek, meg egyeznék az évangyéliumal.? a penitentziának szenttségében, akristus halálának bélyegét kellene vennünk, de ezen szenttség után is, avétek szintén ugy uralkodik bennünk valamint annak elötte, ezért is vagyon, hogy avétek, mely a kereszt fán meg ölte ötet. még mostanában is meg öli azokban. kik viszá élnek ezen szenttségekel.

Szent pál azt mondgya., hogy az, aki akristus testét eszi, és vérét isza. hirdesse halálát, meg halván maga magának, a világnak, és rosz kivánságinak, hogy ha pedig minek utánna. vették volna ezt a nagy szenttséget., még is tsak magokhoz, és rosz kivánságokhoz ragaszkodnak, meg mutattyák azal. ugyan azon apostol szerént, hogy kárhozattyokra ették, mivel akristus ugy megyen mint meg válto azokban kik méltán veszik. hogy meg szentelye, és mint biró, azokban kik méltatlanul veszik, hogy meg itélye, mi lehet rettentöb dolog mint a szenttségekhez járulni. minek elötte magunkot meg nem probályuk.

III Boldisár. a babiloniai király. tsak a jérusálemi edényeket fertezteté meg, és az Isten azért, irtoztato képen meg bünteté. menyivel inkáb vélitek mondgya. az apostol., hogy sulyosab büntetéseket érdemel, aki meg szeplösitti a szenttségeket, a melyek sokal szentebbek, az edényeknél,

(III. Keresztényi Gondolatok: 504)


Előző oldal | Következő oldal